poke here...

25 Januari 2011

seJengkal dgn JenGKel

halo...halo...halo...

pernah tak korang dalam satu hari tu, asyik berlaku perkara yang menyakitkan hati? pergi sini, sakit hati...pergi sana jadi menyampah...baru-baru ni ada satu hari yang buat aku sakit hati dan asyik berada dalam situasi yang menjengkelkan...ada 3 situasi kesemuanya dan aku explain satu persatu...

Jengkel 1

Member aku, Fikrie & Rez ajak keluar breakfast. Aku pun ok jer since bangun awal kan...Kitorang pun pecut dengan motor dalam pukul 9 camtu,menuju ke McD berhampiran (gile ko makan breakfast kat McD)..Sampai je kat pintu pengawal, tetiba pak guard suruh berhenti & dia tanya

"Mana Sticker?" .Aku pun jawab la dgn muka yang manis "Saya pelajar baru, tak dapat kat matrik lagi" (ini jawapan betul2 tau, bukan tipu sunat).Dia tanya lagi " Ada lesen tak?" Aku pun balas, " ada...." Dengan yakinnya aku menjawab penuh berhemah, walhal dalam hati: " Ada lesen pakcik, kalau tak de tak berani la saya nak tunggang moto ni...malah lesen TV pun saya ada"..Nasib baik pak guard tu tak banyak songeh dan lepaskan kitorang. Aku pun pelik sebab selama ni tak pernah lak ken tahan, dan yang peliknya kenapa dia tahan masa waktu nak keluar? bukan ke selalunya pak guard tahan apabila waktu nak masuk??? lantak la janji lepas...

Meter KeJENGKELan: 1/5 ( lite2 jer sebab pak guard tu tak kekwat pun, dia tanya baik2..)


Jengkel 2

Hari tu jugak aku plan nak keluar ke Mid Valley dengan member, Azmi. Dia bosan kalau tiba weekend sebab kelas sampai hari Khamis, & then tak tau nak buat ape lepas tu..takkan la asyik balik rumah jer..so, aku pun ajak dia keluar since aku pun free hari tu sebab kelas aku ditangguhkan...Kitorang naik bas jer sebab azmi tak ada transport.Aku pun tak kesah kalau naik bas.Kami sampai kat bus stop dalam pukul 10.45 pg & bas pun datang 15 minit berikutnya. Aku memang akan bawa kad matrik kalau keluar, lebih2 lagi kalau naik bas. Kena pamerkan kad matrik sebelum naik bas.

Member aku cakap pemandu bas sekarang macam 'hanjing' sikit. Banyak sangat pe'elnya. So, aku ready la dengan kad matrik aku. Drama dah bermula masa nak naik apabila few girls yang beratur depan kitorang kena tegur sebab tak pamer kan kad matrik.Diorang pun terhegeh2 ambil kad dari beg diorang. Sampai je turn aku, aku pun pamer la kad matrik, tetiba pemandu tu mengamuk:

"Ni kenapa tak pakai kad matrik ni? kalu tak pakai, baik bagi saya!" sambil merampas kad matrik dari tangan aku. Aku dah pelik.Bukan ke aku aku dah pamer ke kad matrik tu? lepas tu siap rampas lagi.Siap cakap " nanti ambil kad matrik ni kat pejabat".Aku pulak gantung MP4 aku time tu, n then dia bebel lagi " Tali ada tapi kenapa tak gantung, benda tu boleh pulak gantung..kalu tak nak gantung, saya ambil". Aku dah rasa malu dah. Selama 3 tahun aku jadi pelajar ni, tak pernah aku melalui saat memalukan seperti tu. Mana la aku tahu pertaturan sekarang kena gantung kad matrik. Dalam hati aku "Ambil la kad matrik tu, bulan depan aku dapat kad matrik baru lar " Memandangkan pemandu ni benar2 serius sebab aku nampak ada 2-3 kad matrik yang dia rampas kat dashboard bas tu & aku pun stil sayang kad matrik lama aku tu, aku pun main ambil je kad matrik aku balik n cakap " Ye Ye nanti saya pakai " & terus blah sambil senyum2 padahal nak cover malu. Member aku, Azmi kena bambu jugak.Boleh tak pemandu tu bazirkan masa 10 saat untuk membebel jer? baik dia gunakan masa tu untuk terus bawa kami ke stesen komuter.Aku tahan je sabar, lepas je turun bas aku cakap kt Azmi:

"Memalukan betul, beritahu la awal2 n elok2, sekarang ni kena gantung kad matrik. Ni asyik nak melahar jer...lepas ni aku kerja elok2 n kumpul duit untuk beli kereta...tak nak dah naik bas" huhuhu walhal aku tau yang aku akan naik bas lepas ni...

Meter keJENGKELan: 6/5 ( bleh???)

Jengkel 3

Sampai je ke Mid Valley, aku pun ajak Azmi tengok wayang, cerita Khurafat. Aku terbaca review pasal filem ni dan review yang positif tu menarik minat aku nak tengok cerita ni walaupun aku ni bukannya berani sangat tengok cerita hantu.Memang full house, sampai aku kena duduk kat seat baris 2 dari depan. Semacam pulak nampak skrin tu besar sangat.


Cerita tu OK.memang menyeramkan sampai aku pun tunduk2 bawah & pura-pura minum air. Azmi pun ejek: "Zul, ko kena tengok..ko yang beria-ria nak tengok kan?".Tengah syok layan tu ada la 3-4 orang lelaki ni yang duduk belakang kitorang tak habis2 bercakap.Dah la bercakap loghat negeri ( malas nak mention nama negeri sebab tak nak bersifat kenegerian), ketawa lar, usik- mengusik lar. Bayangkan diorang berborak sepanjang cerita tu.Nak cover rasa takut la tu.Kalu takut, tutup mata je lar tak pun ikut macam kawan aku, cubit paha rakan sebelah.Lagi senang, tak payah tengok cerita hantu..Kitorang tahan jer la selama 90 minit..Nasib baik cerite tu best. Aku tertarik dengan lakonan Sabrina Ali, memang menjadi...

Meter keJENGKELan:2.5/5

Kitorang pun sempat la membeli-belah and selamat sampai ke bilik masing2 dalam pukul 7. Nasib baik KTM tak buat hal, kalau tak bertambah lagi situasi jengkel tu.huhuhuhu


Adios

2 ulasan: